‘Het eerste contact met Ictivity voelde als een warm bad’
Toen Thom klaar was met zijn mbo-opleiding netwerkbeheer, twijfelde hij: gelijk aan het werk of doorstuderen? Na een kleine oriëntatieronde langs een aantal IT-bedrijven, tipte een vriend hem over Ictivity.
Groeimogelijkheden kon hij overal wel krijgen, merkte hij al snel. Maar bij Ictivity voelde het gelijk goed. Hij zette de stap en ging aan de slag als ICT Servicedesk medewerker.
Na een kijkje op de website besloot ik contact op te nemen. Het eerste contact was gelijk heel prettig. Ictivity kwam over als een fijn, warm bedrijf. Voordat ik hier terecht kwam had ik al gesproken met een aantal andere IT-bedrijven. Groeimogelijkheden kon ik overal wel krijgen, maar hier voelde het gelijk goed. De manier waarop ze hier met je omgaan is heel persoonlijk.
Dat kenmerkt Ictivity wel. Niet alleen naar medewerkers, maar ook naar klanten toe zijn ze heel persoonlijk. User based computing is hier het uitgangspunt: je bent met méér bezig dan alleen met techniek. “De tijd dat je als ICT’er in een hoekje zat is voorbij, het is tijd voor de ICT’er die actief met de gebruiker bezig is”, zeiden ze al tijdens mijn eerste gesprek.
Als ICT Servicedesk medewerker ben ik het eerste aanspreekpunt voor de klant op locatie. Dus als er problemen zijn, probeer ik mensen nét iets meer te geven, met ze mee te denken. Dat verwacht men hier ook van je. Maar dat sociale aspect was precies waar ik naar op zoek was.
Doordat ik vaak bij de klant werk, ben ik weinig bij Ictivity op kantoor. Dat vind ik eigenlijk wel jammer. Maar ondanks dat ik er niet vaak ben, krijg ik veel mee van de fijne werksfeer onder collega’s. Als ik vragen of problemen heb, staan ze altijd klaar via de mail of Skype. Zo voel ik toch die binding met mijn collega’s, ook als ik op afstand werk.
Dat contact stimuleert Ictivity als werkgever heel goed. Er worden in de avonden regelmatig kennissessies gehouden en het bedrijf organiseert veel gezamenlijke activiteiten, zoals laatst de End of Summer BBQ.
Omdat ik veel op locatie werk, is mijn eerste baan gelijk heel druk. Dat is wel even wennen. Maar ik krijg er veel leuks voor terug. Het voelt hier als een warm bad en ik kan hier ontzettend veel leren. Als het aan mij ligt, groei ik hier zo ver mogelijk door.’
Geïnteresseerd in een baan als die van Thom? We zoeken meer nieuwe collega's voor Tom. Bekijk hier al onze vacatures en solliciteer!